News

English Language Test Scores

 

 

Test Score Comparison Table, 2005

 

TOEIC TOEFL
Paper
TOEFL
CBT
TOEFL
IBT
IELTS VEC
Online Score
Approximate
VEC Level
0 - 250 0 - 310 0 - 30 0 - 8 0 - 1 0 - 34 2
310 - 343 33 - 60 9 - 18 1 - 1.5 35 - 38 3
255 - 400 347 - 393 63 - 90 19 - 29 2 - 2.5 39 - 45 4 - 5
397 - 433 93 - 120 30 - 40 3 - 3.5 46 - 53 6 - 7
405 - 600 437 - 473 123 - 150 41 - 52 4 54 - 57 8
477 - 510 153 - 180 53 - 64 4.5 - 5 58 - 65 9 - 10
605 - 780 513 - 547 183 - 210 65 - 78 5.5 - 6 66 - 73 11 - 12
550 - 587 213 - 240 79 - 95 6.5 - 7 74 - 81 13 - 14
785 - 990 590 - 677 243 - 300 96 - 120 7.5 - 9 82 - 100 15
Top Score Top Score Top Score Top Score Top Score Top Score Top Level
990 677 300 120 9 100 15

 

 

Estándares de Inglés
 


El Ministerio de Educación ha definido los niveles de inglés que considera necesarios para estudiantes de 8° Básico y de 4° Medio, como también para los profesores de inglés.

Estos niveles están alineados a estándares internacionales, en particular a aquellos definidos por la Asociación de Examinadores de Idiomas de Europa (Association of Language Testers of Europe=ALTE www.alte.org ), que fueron desarrollados de acuerdo a los parámetros establecidos por el Marco de Referencia Común Europeo para Idiomas.


GRUPO NIVEL ALTE
 
Breakthrough

Estudiantes de 8° Básico
1: Waystage user

Estudiantes de 4 ° Medio
2: Threshold user

Profesores de Inglés
3: Independent User

 
4: Competent User

 
5: Good User



 

 

Niveles ALTE
 


NIVEL ALTE   DESCRIPCIÓN GLOBAL
DE HABILIDADES EN INGLÉS
Breakthough ...
Comprende y usa expresiones cotidianas y frases muy básicas para satisfacer necesidades concretas. Solicita y entrega información sobre aspectos personales. Participa en interacciones sencillas cuando el interlocutor habla en forma pausada y clara.

ALTE 1: Waystage user Nivel esperado al término de 8º Básico
Comprende oraciones y expresiones de uso frecuente relacionadas con aspectos personales, familiares y del entorno. Describe aspectos de su vida y entorno en términos simples. Realiza tareas de rutina sencillas que requieren de un intercambio simple y directo de información sobre temas conocidos.

ALTE 2: Threshold user Nivel esperado al término de 4 º Medio
Comprende las ideas principales de textos orales y escritos sobre temas que conoce y enfrenta generalmente en su trabajo, estudios y tiempo libre. Maneja la mayoría de las situaciones que pueden surgir en un contexto de habla inglesa. Produce textos simples y coherentes sobre temas conocidos. Describe experiencias, hechos y explica brevemente sus opiniones y planes.

ALTE 3: Independent user Nivel mínimo esperado para un profesor de inglés
Comprende las ideas principales de textos orales y escritos complejos sobre temas concretos y abstractos, incluyendo discusiones técnicas en su especialidad. Interactúa con un grado de fluidez y espontaneidad que posibilita la interacción con hablantes nativos de inglés. Produce textos orales y escritos claros y detallados sobre un amplio rango de temas y explica sus puntos de vista.

ALTE 4:
Competent User
...
Comprende un amplio rango de textos orales y escritos extensos y complejos, reconociendo significados implícitos. Se expresa con fluidez y espontaneidad sin mayor evidencia de estar buscando la expresión precisa. Usa el idioma con flexibilidad y efectividad para fines sociales, académicos y profesionales. Produce textos orales y escritos claros, detallados y bien estructurados sobre temas complejos, demostrando un dominio de patrones de organización y coherencia.

ALTE 5:
Good User
...
Comprende con facilidad prácticamente cualquier texto oral o escrito. Resume información de distintas fuentes orales y escritas, reconstruyendo argumentos en un discurso coherente. Se expresa con espontaneidad, mucha fluidez y precisión, diferenciando matices de significado incluso en las situaciones más complejas.

 
 

 

 

Beginner

I cannot speak English. I do not understand any English.

Elementary

With help I can understand simple English. I can speak and write some English in familiar situations.

Pre-Intermediate

In familiar situations I can speak and understand basic English quite well. I know how to ask for help if I don't understand.

Intermediate

I know and can use most of the basic grammatical structures. I have sufficient vocabulary to communicate successfully in a variety of situations, even if I make mistakes.

Upper Intermediate

I can communicate confidently in a variety of situations. I occasionally make mistakes in grammar and vocabulary but this does not prevent understanding. I can use and understand some idiomatic language.

Advanced

I can speak English fluently in most situations with few mistakes. I have strategies for understanding new and unusual language.

 

Common European Framework of Reference for Languages

The Common European Framework of Reference for Languages (CEF or CEFR) was put together by the Council of Europe as a way of standardising the levels of language exams in different regions. It is very


Council of Europe levels

Description

C2

Mastery

The capacity to deal with material which is academic or cognitively demanding, and to use language to good effect at a level of performance which may in certain respects be more advanced than that of an average native speaker.
Example: CAN scan texts for relevant information, and grasp main topic of text, reading almost as quickly as a native speaker.

All practice tests at this level 

C1

Effective Operational Proficiency

The ability to communicate with the emphasis on how well it is done, in terms of appropriacy, sensitivity and the capacity to deal with unfamiliar topics.
Example: CAN deal with hostile questioning confidently. CAN get and hold onto his/her turn to speak.

All practice tests at this level 

B2

Vantage

The capacity to achieve most goals and express oneself on a range of topics.
Example: CAN show visitors around and give a detailed description of a place.
All practice tests at this level

B1

Threshold

The ability to express oneself in a limited way in familiar situations and to deal in a general way with nonroutine information.
Example: CAN ask to open an account at a bank, provided that the procedure is straightforward.

All practice tests at this level

A2

Waystage

An ability to deal with simple, straightforward information and begin to express oneself in familiar contexts.
Example: CAN take part in a routine conversation on simple predictable topics.
All practice tests at this level

A1

Breakthrough

A basic ability to communicate and exchange information in a simple way.
Example: CAN ask simple questions about a menu and understand simple answers.


http://www.examenglish.com/CEFR/cefr.php